nuffnang

August 5, 2010

I'm KEDAHAN not Kelantanlians!

Adobe of peace

WOI! Entry dh mcm bengang meraban. sedar tak sedar dah masuk 4 hari aku wat keja partime kat Pura Cendana Cafe tuh! uhh!! 4 hari? cehh!! ingat 4 bulan. hm pape ja lah! suma keja kat Cafe tuh takda masalah pown! langsung tak membangkitkan stress aku! apa lagi nak memberang. tak mungkin lah. keja mudah senang! adik aku bley wat!

BUT... hmm
Yesterday...

Sedang aku tekun bekeja, Makcik (bos) panggil aku! ajak sembang la konon. And then dia bertanya soklan

Makcik: Ajeep, kamu asal orang mane ye? ala.. soalan mudah ja Makcik nak tanya len kali tanya lar soklan tahap albert einstein ka robert williams ka, mikail jackson ka. herm..ok! pastu dengan kembang aku jawab lar

jeepsu: ajeep oqhang kedah makcik!"
Makcik: Owhh!!! bla bla bla makcik ingt kamu orang kelantan"

Selang puluhan minit la aku rasa, Pakcik ( bos husband) mengajukan lagi satu soklan

Pakcik: kamu asal mana?
jeepsu: kedah! pakcik
Pakcik: owh!!! ingat kelantan td,hmm kedah

Selang lagi puluhan minit. ada lg yg nk menanyakan soklan?

Budak Form 6: abang orang kelantan ke?
jeepsu: bukan aih!! aku oqhang kedah larh!!


Tonight...

Dalam cafe orang ramai makan-makan, buka laptop, order air kosong. sambil taip-taip keyboard plastik. keja takda lepak lah sat. ada pulak Anak bos dengan Captain lah konon ajak bual-bual kosong sekosong tin kosong yang memang kosong:

captain: eh ko asal mane? kelantan ke terengganu ke mane?
jeepsu: kedah larh!" jawapan pantas aku bagi
captain: owh!!! bla bla bla ingat orang kelantan

Pastuh Anak Bos menyampuk" mgkin tengok muke cam orang kelantan kowt! mata sepet cam belah siam sane kan?"

jeepsu:papa ja lah ! saya mmg oqhang Kedah lar!

A few year ago!

member 1: ko orang kelantan ey?
jeepsu: takda aih

member 2: mung dok kelate mano?
jeepsu: KB MALL!
member 2: ada gumah ko atah KB MALL tuh? buke pusat bowling gapo?
jeepsu: lantak hang lah!

member 3: mung kecek tak supo oghe kedoh!
jeepsu: memey aku kecek kedoh gini"

member 4: mu ghoyat molek la,, mu oghe kedoh ko oghe klate?
jeepsu: aih budak niyh!! nak kena peneqajang kowt!

member 5: WOI farid kamil kelantan!
jeepsu: farid kamil orang kedah la bai! heehh!!

WOI! dh bapa kali aku nk cakap aku bukan oqhang klantan! tapi pasaipa suma budak-budak kolej niy tak paham-paham bhsa ha? pasaipa depa niy dok kata aku orang kelantan ha? hisshhhh!!!!

WOI! beza WOI! kelantan ngan kedah WOI! kedah tak makan manis-manis! budu masin pekak! WOI ! oghang kedah ter ter terbaik WOI!


nota selipar jepun:baik aku balik menari mek mulung, jikey kedah, wayang kulit gedek ja larh!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...