nuffnang

July 11, 2011

Tengok Bola :)

(sekadar gambar hiasan! nnti aku tukar! tak copy gambar lagi lah)

Situasi ni di rakam di stadium ; Stadium Uitm Shah Alam , Liga IPT.
Uitm Menentang Kolej Komuniti Kedah.

Orang ramai lalu lalang! sorang uncle india pun nak lalu jugak..nk jual 'Pon! Pon!' aku tak tahu menatang bising tuh nak panggil nama apa..

Terdengar suara penonton perempuan nih " uncle! brape ringgit?"

Uncle " 15 ringgit saja"

Penonton "tak boleh kurang ke? student price kasi la"

Uncle " Bole-bole! student punya pasal kasi turun!"

Lepas tuh dia seluk2 dalam plastik jual dia, sambil jalan pelan2 ke tepi, berlalu dari situ.. Lah! kata nak jual murah mananya? aku ingat dalam hati dia mesti,

" lagi mau turun ka? pigi mati la lu! 2000 pun orang suma mau mintak turun jugak! mana mau untung! "

Tapi aku respect la sebab dia dapat mengawal perasaan marah tuh dengan cara berhemah..

Lagi sorang pakcik bermisai jual kuaci lalu! "kacang! kacang! kuaci! air ! burger ada!.. ha.. murah je.."

Selang 10 minit dia datang lagi..

Pakcik Misai " kacang! kacang! air! burger! kuac..(dia nak cakap kuaci tapi baru teringat da abis)..kacang.. burgerr!!"

Haha bagus betul ingatan dia! kalu aku tadi mesti da terlepas perkataan 'kuaci' tuh sebab kalau dahterbiasa sangat sebut.. kadang mesti terlepas punya.. hee..

Situasi lain

Kali ni aku duduk pulak sebelah si aina nih! Classmate aku.. sampai ja time player nak shoot bola tuh mesti mengeletar aku tengok dia! huhh.. Excited gila nak menjerit! tersembur apa yang ada dalam mulut tuh! dah macam orang kena sampok pon ada..nasib baik aku cool kan ja.. kalu tak dah lama aku humban dia masuk lam stadium tuh!

" Hah!..pegi la main kat situ! bnyak pulak cakap! " tapi nasib baik la dia aina..

Situasi lain

Selain Anggota baju biru tuh (pasukan apa aku tak tahu) Bulan sabit merah, Milo kutip bola.. ada jugak Komander Uitm menjaga setiap penjuru stadium..

Aku tengok komander2 yang jaga perlawanan tuh semua muka ketat gila.. dorang nih tak da perasaan ka tengok game macam tuh? orang lain seronok main jerit2 sorak2!! tapi dorang buat patung kat situ.. saraf dia putus la aku ingat..

Blackjeepsu" ini betul2 dilahirkan, komander oleh mak bapak dia nih! ahaha"

Sekali sampai part genting player Uitm nak shoting aku tengok sorang komender nih terlompat2 sikit tapi cepat2 caver muka ketat dia balik.. sambil usyar2 kat belakang..
dalam hati dia mesti..

"ish..malunya.. mesti orang tak perasan nih.. takpe lah! sial la.. asal tak gol tadi! hish!"

HAHA.. lawak lah! nasib baik orang sebelah aku ni tak jadik komander.. kalu tak tak tahu lah apa nak jadik.. mati perasaan.. balik terus bunuh diri! Angina Pectoris..

Mesti stress kan? nak seronok2 pon kene caver.. tapi pape pon trimakasihbnyak la sebab dh berkorban jiwa demi perlawanan tuh! hahaha..

Sekian.. letih ah! apa nih main tak gol2 pon! :) sampai penalty jugak kena tunggu.. lastly! Uitm menang!

Tahniah kepada kedua pasukan kerana telah berjaya ke Final! ;)


4 comments:

ajie_harini said...

haha.. sorry laa aku memang terujaa laa.. lagi2 duk sebelah hang, tertambah2 terujanya... (:

Black Jeepsu said...

ye la tu aina~! :)

ajie_harini said...

hang perli aku ka ?..

Black Jeepsu said...

mana ada.. muka ni tak main la perli2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...