nuffnang

January 30, 2012

REVIEW PHOTO : GADIS TOPUP


the story begin, two day before today.. at night.. secara tak sengaja aku mnjumpai satu photo ni.. masa tu kepala aku tengah penin-penin lalat sambil jari enak bermain scroll mouse yang hampir nak rosak ni..

cahaya laptop menyilaukan mata aku. sambil berlayar di laman sosial facebook. dan menikmati kopi cap hangtuah brand. mata aku tertaut dngan satu photo yang dipost oleh seseorang yang namanya sudah lama ada di wall aku....

Perhatikan ya.. in my sight, i can see .. something special on it.. this photographer is very brilliant, and im love this artwork..

Melalui pengamatan yang lebih dalam.. photograper berkenaan dapat untuk menyampaikan sebuah landscape marah yang penuh perasaan, ditambah dengan ruang dimensi yang seolah menggerakan kedua-dua pimpinan besar menjadi sangat realistik dan menyemai fine mood pada photo itu sendiri..

Secara realitis kemanusiaannya, photo ini berjaya menyampaikan cerita marah dengan penuh intipati kehangusan.. melalui watak gadis topup yang berkaca mata yang seakan mengamuk kegilaan itu menghidupkan kembali watak betty dalam the ugly betty yang popular satu ketika dulu..

kisah hidup seorang gadis topup yang ingin menjadi model of the year di sebuah universiti terkemuka, diadun dengan konsep monolog dalaman.. menambahkan lagi perisa dalam photo ini, pembolakan antara kerjaya, impian , wang,dan teman istemewa ..... serta photograpernya bijak mengendalikan selingannya secara penuh hati-hati untuk membangkitkan sedikit ruang humor pada photo.. lihat watak sebelah kanan, kehadiran maid baru dalam kisah Gadis topup ini sangat mencuit hati..menjadikan photo ini seolah berjalan didepan mata sambil memutarkan rakaman cerita dalam dimensi yang menarik.

layarnya bermain sekitar gadis topup yang sentiasa ingin cantik ketika dikelas,dipejabat,mahupun didalam tandas rumahnya, membawa watak berbeza seorang maid yang kotor dan sedikit busuk dan selalu membawa masalah kepada gadis topup sehinggakan mereka dapat menzahirkan chemistry yang sangat adrenalin.

kesempurnaan yang ingin dicari selama ini sebenarnya terlindung dibalik bayang mata sendiri, mungkin juga belum tiba masa untuk dia mengetahui yang segala-galanya supaya tragedis-tragedis harian ini akan memantapkan dirinya sebelum menerima sebuah kebenaran yang tersembunyi..

semoga kalian dapat menikmati sudut rakaman yang membawa sesuatu emosi kepada penggemar photo..

2 comments:

datentemah said...

baru aq paham...jahat la su!!!

Adilah Binti Rostam said...

Wah~~ Tak sangka gambar macam ni ada nilainya yang tersendiri. Kredit buat si photographer!! :) Nice entry tho.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...