nuffnang

December 19, 2010

BLANKET AND TOTO :

ilustasi karya benjamin zhang :

langit menjulur lapang waktu pekat malam beransur-ansur..
daun hijau tua melambai dan melayang pada rumbut, pasir dan tanah..
sungai bergocak tari-tarian, buih ikan serta burung cak-cak..
tiang-tiang lampu jalan kota mulai padam satu-satu..matahari mencelik..
aku nak tarik blanket dan mimpi lagi- aku nak toto lembut tu! mau empuk
mungkin lagi enak dibayang mimpi..

"sayang..awan kepui tu jangan dibiar hanyut dek angin sepoi-sepoi"

"aku buntu bagaimana isi hatiku terisi satu-satu..
dengan cap bob marley disarung dikepala: rambut pendek : straight cut jeans ; jersey bola kadang; juga layangan bau perfume silkygirl di gelang tangannya"

di stesen kereta api tanah melayu : rel bawalah aku jalan-jalan kemana saja.. aku tak kisah bunyi pelaut yang makin kuat membising : aku tak kisah suara kritik mereka yang duduk di koc pertama : aku cuma mau blanket dan toto. sebab dari situ aku boleh berangan-angan dengan karekter komik 'remember' karya benjamin zhang ;

"janganlah senyum! awak kenape? senyum ja manjang? tolonglah! hahahaha jangan lah! hehe"

"tapi tolong bukan cuma untuk kali ni?tapi.. untuk.. untuk sampai bila-bila? ;)" (muka kelat)

burung berkicau bagai berjaya terbang ke kayangan: membisik pada tuhan tentang " "
(?) tak tahu! cuma hati yang senyum ketika ini :)

aku nak okestra mengiringi suara bryan adams untuk lagu heaven juga artis salsa dan ballads mark antonny untuk I need You : hand pumps! kicks and dances!

tolong iringi aku .. sampai aku terjaga nanti.. cuma blanket dan toto temankan rindu itu.. hanyut
;suara faizal tahir mengalun.. biarlah dia terus kaku atas seat itu.. semasa keretapi terus bergerak..pelaut..langit.. burung..awan..koc..toto..blanket.. cukuplah.. aku cuma mau itu.. tatap dan pandang..

he's so beutiful..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...