nuffnang

July 4, 2011

ERR.. Pronouns and Prosounds!

Kali ni aku nak jadi cikgu sekejap : subjek yang nak di ajar adalah bahasa melapu..

Okay amik tempat semua eh!


Blackjeepsu " Hoii!! time aku mengajar jgn nak pandai2 pegi tandas ! buang air kat situh!! duduk!!"

Pernah tak korang terasa susah untuk menaip bunyi (untuk mengambarkan kepada orang lain ttg apa yang anda maksudkan)

Contoh macam ni.. hemmshh qqherr~ (dengus nafas time badan rasa sangat2 keletihan)

saya sayang awak!! muah!! muah!! (salah)
saya sayang awak!! Uncupp!! mmcupp!! (betul)

banyak nya kahak dalam mulut aku nihh.. haktuih!! (salah)
banyak nya kahak dalam mulut aku nihh.. qhokk qhaut qhoouuttt.. ptuihh.. tuihh!!(betul)

huh.. huh.. penatnye.. (salah)
hushh..haasshh..hushh.. haasshhh... penatnye.. (betul)

bunyi kentut seakan cirit-basah = fruiikkkkkkrr...prsihhhh.. shiuu~
bunyi kentut yang biasa dengar =preeeeekkkkkk... (halus ja..)
bunyi kentut yang semput = pruuutttt...pruutt...preeeeeetttt.. preehh..

Bunyi air bila anda sabun badan = cchheeluup..chlap.. chlapp..
bunyi menguap =haaaaaarrgghh..(fasa pertama :tarik nafas ) hauurrgghhh.. (fasa kedua: hembus nafas)

bunyi makan maggi.. slruuuppppppp.. sruupp.. tshee tshee.. (pedas) emncupp.. (menjilat bibir)

bunyi menggaru kepala gatal = gruuppp.. gruuupp.. gruupp...!!

Urgghh!! cukup la tuh..herrrhh.... aku pun dah penat nak menaip nihh hisshhhh!!! apa pun tak boleh lah! haha

Selamat Mencuba!!




6 comments:

Wan Ezudein said...

aishhhh,, sengal n selekah hang nie.. kakaka.. (gelak bunyi kakaka kew? )

FaiZaH Fyn said...

mau tak terkehel tangan aku nak menaip macam tu...tergeliat lidah nak sebut...

SAKINAH REDUAN said...

geli la aq dgr bunyi2 2 semua....hahaha

Hafifi Mohd Nor said...

kakaka : bunyi gelakan uztad idrus! la din haha

Laila Nur Nahar Bt Abd Jabbar said...

hahaha,,,,sape yg bce msti nk cbe wat mnde2 tu,,,hahahaha

xxDiAmOnDxx said...

LOGLAQ! HAHAHA TAPI LAWAK. TERBAIK! AK TRY BACA SUMA TU.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...